annaetaimi

Kategori: Dagar värda att minnas

Jobbjobbjobb

Today

Hej! Idag har vi hunnit med en del faktiskt. Vi började med att handla på lidel som ligger här i närheten, käkade lite lunch och sedan tog vi bussen till La Linea som är en stad som ligger precis vid Gibraltar. Vi gick en sväng där för att sedan dra oss mot stranden och lite sol och bad. Otroligt rolig och lärorik dag. Imorgon väntar jobbdag men det är bara 2st sen är det helg igen. Buenas noche.

Framme!

Hej! Nu har vi efter en lång resdag äntligen nått Spanien och vår praktikplats. Har fått ett jätte bra intryck hittills och så otroligt fina rum! Vi har även fått ett varsit jag och Filip så det kan nog vara bra haha. Vi har fått lite fritid nu att packa upp på och ta en dusch vilket jag skall göra efter att jag har skrivit detta. Mår riktigt bra just nu och vädret är fantastiskt!

06.55

Påväg

Hej! Ja nu är vi äntligen påväg vilket känns helt sjukt? Har väntat så länge på detta och nu händer det! Idag åker vi ned till Stockholm och sedan imorgon vid sju går flyget. Otroligt taggad men även nervös.

Detta??

22 dagar

Hej! Idag är det endast 22 dagar kvar! Ni anar inte vilken nedräkning jag har just nu, tiden går så fort! Längtar, längtar och längtar. Idag har jag endast pluggat samt gått igenom papperna och kollat så allt stämmer. Lagt passet på rätt ställe så det inte glöms osv. Bara små fix som är så otroligt viktigt.

Tillbaka!!

Hej!

Efter en lång vinter med mycket att stå i är jag tillbaka här. Det känns kul och jag ser fram emot att ha massor att blogg om eftersom jag och min vän Filip kommer åka på utlandspraktik i Spanien den 16juni, vilket är om 23 dagar. Jag kommer därför att blogga det mesta om de samt förberedelserna inför så de som vill kan följa vår resa. Vår praktikplats är Holiday Inn i Alicante, vilket verkar vara ett jätte fint hotell så vi ser verkligen fram emot att jobba där.

Bilden är tagen från deras hemsida som ni kan hitta här.

1år

birthday

Hejsan!
Ja, min födelsedag. Den spenderades som tråkigt nog först i skolan men det blev betydligt mycket bättre då jag spelade min första match sedan operationen på kvällen. Det kändes så underbart, kan knappt beskriva den känslan. På kvällen firades jag och Filip kom även han direkt från deras stockholmresa med skolan, så det var hur underbart som helst att få spendera iaf kvällen med honom. Jag tänkte ju även visa vad jag fick här under, några saker iaf

Gant-skjortan på bilden.

Yvonne Rydlings Body Lotion och Shower Cream.

Glossybox.

Gant Cotton Cable tröja.

Fick även mer saker och pengar med dessa var mina favoriter.

Gröna Lund Nr2

Hejsan!

Jag var ju även iväg med bygget till Gröna Lund iår och det blev verkligen en resa som blir oförglömlig på många sätt. Speciellt för att jag fick umgås med riktigt bra vänner och det stärkte många relationer och göra lite galna saker. Som att ta kort med Sommarkryssets supersnygga dansare!! Ja en bra resa på många sätt och jag skulle gärna göra om den vilken dag som helst.

Norrland

Har ju inte hunnit blogg om våran Norrlandsresan ännu så tänkte göra det nu.
Det blev Norrland för andra gången denna sommar för mig, denna gång med min familj och inte riktigt lika högt upp som sist. På torsdagen åkte vi klockan tre på eftermiddagen och tog kurs mot skellefteå där vi skulle övernatta. På fredagen åkte vi mot Piteå och Piteå havsbad. VI stannade först på Byske havsbad och kollade lite. Det var väldigt fint där och vi spelade även ävnetyrsgolf.

Lite annorlund golf och riktigt roligt att få testa på. Efter golfen rullade vi vidare mot Piteå havsbad och det fina vädret avtog långsamt men säkert. När vi kom fram gick vi endast ner till stranden och doppade fötterna sedan gick vi in och badade på äventyrsbadet så det blev en lyckad resa ändå.

Utsikten från stranden.

På lördags morgonen gjorde vi oss klara för att åka mot kusinerna i Glommersträsk. Vi stannade även på vägen för att kolla in där de gör den berömda Västerbottenosten. Men väldigt roligt att få träffa kusinerna och skapa lite minne ihop.

Dock så går tiden fortare när man har roligt och vips så var det söndag och dax att åka hem.

Stockholm

Stockholm var otroligt fint och vi hade en jätte bra resa. Även tredje gången jag var till stockholm denna sommar. Älskade stad.

Vi besökte grönan, hälsade på släkt och vänner.

Nätterön

Hej!

Spenderade gårdagen och dagen på nätterön i dellen med familjen. Vi åkte ut med båten runt fyra tiden igår och käkade middag där ute och slog upp tält då övernattning stod som planerat. Jag och min lillebror Martin delade tält och trots väldigt hårt underlag var det väldigt mysigt. Idag är jag dock glad över att sova i min egna säng. Nu ska jag packa inför imorgon då vi åker till Stockholm.