annaetaimi

Kategori: Dagar värda att minnas

Hemfärd

Just nu sitter vi och väntar i London på vårt flyg till Sverige. Ska bli så skönt å få komma hem verkligen. Klockan är halv tolv nu och flyget går tio över ett så det är ett tag kvar tyvärr. Behöver sömn!!

Tisdag - Onsdag

Hola!

Ledigt mitt i veckan fick vi då vi fått erbjudande att spendera natten i Cadiz med två andra utlandspraktikanter i en lägenhet.
På tisdagskvällen gick vi åt på ett otroligt bra tapas ställe som vår kontaktperson Viktor visade samt lyssnade på någon konsert som var på torget, otroligt spanskt var det. Det var mysigt och sedan tog vi ett nattbad. Vattnet var så sjukt varmt och det var så otroligt kul bara! Onsdagen sov vi till halv tio och åt sedan frukost. Innan hemfärden till Holiday Inn så vandrade vi runt i Cadiz och såg otroligt mycket! Två otroligt fina parker samt så gick vi in i katedralen som vi gått förbi föregående kväll när vi skulle ut och äta. Det var otroligt mäktigt! I parkerna var det otroligt vackert samt så fanns det så enorma träd! Filip klättrade upp i ett på bilderna.

//Cadiz torg | Den större parken i Cadiz //

//Båda bilderna är från den mindre parken i Cadiz men som hade de stora träden//

// En selfie med Carlos Edmundo De Ory | Stranden vi badade på tidiagre under dagen //

// Konsertern | Katedralen //

// En gata i Cadiz | Katedralen på insidan //

Söndag

En långpromenad här i trakten var otroligt trevligt och skönt.

Lördag

Hello!

Lördag och ledig dag vilket innebar en tripp till stranden på dagen samt Algerciras på kvällen. Påvägen till stranden ligger en fotbollsarena vilket det idag spelades någon fotbollsmatch. Verkade mest vara två lag som spelade för skoj men det var kul och kolla på och det bjöds på en hel del sköna trixs.

Efter stranden gick vi hem och åt middag och duschade för att sedan ta bussen till Algeciras för att kolla runt där. Fin stad och väldigt mysigt att gå runt och bara kolla. Vi stannade en sväng och tog en läsk på någon resturang som låg in till ett fint torg.

Fredag

HOLA

Ännu en strand och ännu ett äventyr. Vi åkte med Rakel och hennes kompisar till denna som låg en bit från hotellet bortanför Gibraltar.

Torsdag

Hejhej!

En utekväll i Los Barrios med en av de so jobbar på hotellet här. Los Barrios var hennes hemstad så det var kul att få se den samt så testa vi spansk mat! Haft så kul och verkligen fått ett smakprov på spanien.

Onsdag

Hej!

Idag så fick vi skjuts av en receptionist till en ny strand i Algeciras, Playa de El Rinconcillo. Det var ganska varmt men man börjar vänja sig rätt bra nu. Stranden var fin och botten var ren från snäckor till skillnad från Palmones där det ligger fult utav snäckor överallt. Väldigt höga vågot var det också. Vid sju tog vi bussen hem och jag satte mig direkt och kollade på derbyt mellan igge-th där hemma. Man får lite hemlängtan faktiskt.

Efter matchen och innan middagen tog både jag och FIlip varsin springtur i värmen.

Tisdag

heeej!

Jobbjobbjobb. Men som sagt eftermiddagarna spenderas på stranden vilket är underbart. Här nedan kan ni se utsikten på hotellets baksida.

Måndag

hej hej!

Måndag och jobb. Inte jätte kul. Men eftermiddagen spenderades på stranden och på kvällen tog jag en springtur vilket var otroligt skönt.

Söndag

Hola amigos!

Söndag och ännu en ledig dag! Den spenderades först på stranden som vanligt sedan sparkade jag och Filip lite boll. Det finns en asfaltsplätt med inritad basketplan inte långt här ifrån, dock finns det inga korgar tråkigt nog. Men i alla fall så hittade vi en hylla som nån hade slängt och den fungerade utmärkt till nät för fotbollstennis.

La Feria De Algeciras

Hola!

Lördag och semifinal i U21-EM. Men innan de så besökte vi Algeciras och någon slags stadsfest. Mycket trevligt och spännande att se nya ställen som vanligt. Jag tror bilderna får tala för sig. Några presenter inhandlades även till familjemedlemarna.

Beachday

Hello!

Detta är vägen vi går varje gång vi ska till stranden i Palmones. Lagom bit att gå faktiskt, tar bara 30 min dit. De flesta dagar spenderas här då det är enkelt att ta sig dit samt stranden är riktigt fin. Temperaturen i vattnet börjar bli lite bättre nu också i början var det oroligt kallt när vi badade i La Linea.

Måndag 22 juni

Hej!

Idag gick vi på upptäcksfärd på andra sidan vägen. Fotbollslir stod på schemat men man fick ej använda fotbollsplanen så vi latchade lite på gatan istället. Trevligt och några fina bilder blev det med.

Lördag den 20

Hej allihopa!

Idag har det varit lördag vilket innebar att vi var lediga. Vi valde därför som nämnt tidigare att åka till La línea igen och vi stannade även lite längre denna gång. Otroligt fint är det då man kan se Gibraltar från stranden samt Afrika vilket är riktigt coolt. Efter stranden gick vi och åt på ett spanska ställe vilket var skönt att slippa göra maten för en gångs skull. Bra dag tycker jag och även imorgon är vi ledig innan vi börjar på vår första hela arbetsvecka här på Holiday Inn, men för imorgon har vi inga planer ännu vilket även det kan vara skönt.

Fredag & Midsommar

Hej!

Idag var det andra och sista jobbdagen för denna vecka. Skönt. Jag och Filip jobbar inte tillsammans utan han gör lite mer killgöra och hjälper hotellets vaktmäsare medans jag hjälper tjejerna i köket. Det fungerar bra och språket fungerar helt okej. Jag har även försökt lära en av tjejerna lite svenska vilket är super kul haha. Försöken till att uttala svenska ord är så roliga, jag kan bara föreställa mig hur jag låter när jag försöker prata spanska.

Vi får även möjlighet att börja dagen med hotellfrukost vilket är otroligt lyxigt tycker jag.

Jag och Filip firade midsommar här i spanien genom att äta popcornglass och jordgubbar vilket var mysigt. Dock smakade inte glassen så bra som jag trodde att den skulle göra men kul å smaka något nytt.

Imorgon ska vi troligen åka till stranden igen. Här är en bild sen i onsdags när vi var där.